top of page

המשפחה התרחבה וכל הקלפים נטרפו

הגדולה הפסיקה לעזור ומתעלמת מכל בקשה, השני חוטף טנטרומים על ימין ועל שמאל והשלישי... לגמרי מתפספס לנו. כן, לפעמים זה ממש מרגיש ככה - וגם אחרת. אתם נורמאליים! לא תמיד הפנטזיה שלנו פוגשת את המציאות שלנו וזה בהחלט נכון לגבי כל אחד מהילדים בבית. אז אם נטרפו כל הקלפים - איך מסדרים מחדש את החבילה?

לוקח לא מעט זמן עד שמבינים שהאח הזה שהגיע, זה דווקא סבבה. שותף לחיים!

לפני הכל: מכירים בעצם השינוי.

נותנים לעצמנו ולכל אחד מהילדים להרגיש מחדש ולהתבלגן קצת. לא צריך לכעוס ולהעניש על כל התנהגות חורגת. דמיינו שמעט יצאתם מאיזון - ועוד מעט יהיה איזון מחדש. תאספו סבלנות (המון!) ותנשמו היטב. אתם בשיט! חפשו איזה נוף ברקע, להנות ממנו.

בד"כ כשאנחנו מכירים בשינוי ונותנים לו זמן - זה לכשעצמו עושה את רוב ההרגעה.


זוכרים ומזכירים: שינויים מצריכים זמן!

ההתנהגויות שאתם רואים כרגע, הכעסים, התפרצויות, התעלמויות ודומיהם, כל מה שקורה כרגע הוא מועצם - אבל הוא בעיקר תקופתי, חולף. זה לא הולך להיות ככה מעכשיו ולעולם, זה זמני. אז... נשמו את הטנטרום (ובמהלכו), אל תשתגעו ממנו. הוא הרי יחלוף. אל תכעסו כי הבכורה לא מעוניינת לעזור *כרגע*. עזרה חייבת לבוא מתוך רצון פנימי, אחרת זה סתם ריצוי. זה יחזור לה. כנראה:) ושימו לעצמכם זמן לטפל בילד שלדעתכם מתפספס לכם. שלא יעלם רק בגלל "שלא מפריע".


תוך כדי תנועה הקפידו על פרקטיקה ועל רכישת ידע מתאים

כמו למשל, איך נותנים לגיטימציה לכל רגש, איך מקשיבים באמת ובקלות למה שהילד אומר (במילים או בהתנהגות), איך מגדילים שייכות אצל הילד כדי לעודד שיתוף פעולה, איך מדגימים בקשת עזרה ועוד....


אחד מהכלים הכי זמינים ויעילים הוא "חוג הורה-ילד"

"חוג הורה-ילד" זוהי קוביית זמן חוזרת (רצוי קבועה), שמטרתה לבלות זמן איכותי שלכם עם הילד שלכם (עם כל ילד שלכם בנפרד, בניגוד לכיבוי שריפה: רק עם הילד שהתנהגותו "בוערת" בעיניכם ורק כרגע). חוג הורה-ילד יכול להיות גם משהו קצר ולא ארוך, לא צריך לפנות אחה"צ שלם. מספיק גם חצי שעה איכותית שאתם במלואכם עם הילד שלכם (ובלי מסכים או אחים) והוא כמו אנטיביוטיקה - פועל מהר תוך 24 שעות ;)


היו קשובים לעצמכם: מה עובד כרגע, מה פחות ומה מתאים לנסות.

יש דברים קטנים שעושים שינוי גדול. יש דברים שעשיתם פעם ועבדו לכם - למשל עבודה על רגשות עם ספר כמו כאן - זו ההזדמנות לנסות את זה שוב, להפעיל כלים שניסינו.

זה הזמן לרכוש כלים חדשים ולהתנסות בהם. זכרו שמה שלא עובד כרגע - עוד שבועיים שווה לנסות שוב.


ואם אתם רוצים להשקיע בזריקת-נירמול-ידע-הרמוניה משפחתית, בשני מפגשים שארזנו לכבודכם מרב ואני, אז תיכנסו לכאן, או שתכתבו לי.

אפשר להתכונן לפני הלידה וגם לאחריה. אין זמן יותר טוב מעכשיו:)


 

עוד שאלות על הסדנה? עצה בכל הקשור במרחב שבינך ובין הילד/ים המתוק/ים שלך? אני פה בשביל זה

לתיאום פגישה אישית און ליין לחצי כאן

לתיאום בקליניקה - שלחי וואטס 0545515616

לסדנה הקרובה "מותק, המשפחה מתרחבת" כאן



19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page