top of page

מה אומרים לילדים נוכח גל הטרור?

אנו נוטים לנסות "להגן" על הילדים מאירועים גדולים שליליים, כאלו שקשים גם לנו, ואנחנו מרגישים שהם לא יוכלו להתמודד איתם. גם אם הטלוויזיה אצלכם לא פועלת אחה"צ שלם בסלון - הילדים שלנו שומעים על האקטואליה כשאנחנו מדברים ביננו ההורים, מתיעצים טלפונית עם חברים ואפילו כשצוות הגן מדברים בינם ובין עצמם בחדר אחר. אז איך לתווך וממה להימנע?


"כשחשבתם שאני לא שומעת.... "

הכירו את הילד.ה שלכם

ילדים עם נטייה לפחדים וחרדות יצטרכו תשומת לב שונה מאלו בעלי נטייה פחותה לחרדות. זה לא אומר שאלו השניים לא יצטרכו תיווך או "שזה לא נוגע להם". חשוב לוודא שהם לא שומרים בבטן. זכרו שכל אחד מגיב אחרת ועלינו "לתפור חליפה" עבור כל ילד.ה. זה אומר לדבר על זה בעדינות ובעקיפין ולא לטאטא תחת השטיח. "שמעת משהו על...". נסו להבין מה הילד שלכם יודע ומה הוא מבין - לפני שתתחילו לדבר.


שדרו בטחון

דברו באופן מסודר, אימרו עובדות רלוונטיות. דברו על כוחות הביטחון שלנו, ששומרות.ים עלינו יום וליל - תמיד וגם בתקופה כזו. למשל שיש הגברה של השמירה ברחובות. לילדים סקרנים ובוגרים תוכלו להסביר על כוחות המודיעין ;)

שימו לב למקום שלכם בעניין: האם אתם לחוצים, כמה, מה חסר לכם כדי להתאזן? הלחץ הזה והבלבול מקרין על הילדים שלנו באופן ישיר.


הזדמנות נהדרת לצמצם זמן מסך ולייצר זמן איכותי

זמן משפחתי מגביר תחושת שייכות ולכן מרגיע באופן כללי את מה שמטריד אותנו ועוזר לנו להיות יותר קשובים.

צפייה בחדשות (ובייחוד ללא תיווך המציאות) מעלה את רמות החרדה

היו זמינים לשאלות של הילדים שלכם. אל תסתירו

שתפו במה שמתאים לגיל ולהתפתחות של הילד.ה שלכם - ובמה שנוח לכם לשתף. זה לא משהו ששמור למבוגרים בלבד, ניתן לתווך בכל גיל משהו - עשו התאמה לילד שלכם. היו נאמנים לאמונות שלכם וספרו לפיהן.


ואם אני לא יודעת מה/איך לענות?

אם אתם לא יודעים תשובה לשאלה - זה בסדר גמור אתם יכולים להשיב: "זו שאלה ממש מעניינת. לא חשבתי על זה" או "אני רוצה לבדוק ולתת לך תשובה מבוססת" ואפילו "אני לא פנוי.ה כרגע, אני רוצה שנדבר על זה שוב כשאוכל להיות 100% מרוכזת איתך". הכי חשוב: לחזור אח"כ עם התשובה!


ובנימה אופטימית

לחשוב על היום שאחרי, על השגרה המבורכת ולהתאמן יחד על שיתוף, בקשת עזרה, גילוי אמפתיה ומתן לגיטימציה לשלל הרגשות: אלו ימים לחיזוק תחושת השייכות, מעל לכל. זה מרגיע ומחזק את החוסן הפנימי.


בתקווה ומחשבה על ימים טובים "ומשעממים",

זכרו שאתם לא לבדכם, אתם יכולים לבקש עזרה ולהתייעץ! עם הצוות החינוכי, דרך קווי חירום וגם פה איתי. שלחו וואטס 0545515616


לתיאום פגישה אישית און ליין לחצי כאן

שלל מידע והדרכות פה בבלוג, באינסטה, בפייס וביוטיוב


דומה אך שונה, ועשוי לעניין אותך תקשורת עם ילדים בנושאים שנחשבים "מיוחדים": על מיניות בגיל הרך

64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page