top of page

6 רעיונות נהדרים לפעילות בעקבות ספרים שהכי כיף לעשות עם ילדים!

לא יודעים איך למלא את השבועיים האחרונים של החופש הגדול? קבלו את הפעילויות הבאות המוצעות בעקבות ספרי הילדים מהמדף שלי! #מדףהספריםשלליאור

ספרים רבותי. הרבה מעבר לקריאה

עת לשתול

שלום לך, בטטח עצמאית!

כל ההורות שלנו היא בבחינת שתילת זרעים אז למה לא לשתול *ממש* עם הילדים שלנו? אוגוסט זה זמן מעולה להכין שתילים מדברים שיש בבית, כמו למשל בטטה, בצל, חסה, סלרי: זה הכי פשוט שיש - רק להניח בכוס עם מים ולתת לשורשים לצאת. אח"כ אפשר לשתול באדמה (אדנית קטנה בבית או ישירות באדמה בחצר). הנאה מובטחת לילדים, זמן ריפוי בעיסוק, אימון מעולה של מגע במרקמים ובעיקר: פיתוח מיומנויות של איפוק, סבלנות, השקעה וטיפוח. ספרים מעולים שיכניסו אותכם לעניינים ומיד אחרי זה לפעילות השתילה: לגיל הרך - 'מצאנו זרעון' / רוב ראמסדן ו-'חנן הגנן' / רינת הופר. לילדי ראשית קריאה - 'צפרדי וקרפד ביחד' (הפרק על הזרע - הרחבה ממש כאן).

משפטים שנכנסים ללב

מהספר הזה למשל, יש משפט כמו חץ ללב שלי: "אבל הכי הכי אני מבטיחה שאהיה תמיד איתך ואותך בכל ליבי אוהב, בכל יום ובכל מצב"

כשאני קוראת ספרי ילדים בערב לפני השינה, יש לפעמים משפטים מיוחדים שנכנסים יותר ללב, או משאירים חומר למחשבה. גם לילדים שלנו… אז למה לא להשתמש בזה גם על הקיר בבית? משפטי העצמה מצמיחים היטב את הילדים שלנו ונוטעים בהם זרעים של מסוגלות. בחרו ספר מאוייר מהמדף שלכם שהילד שלכם מאוד אוהב עם משפט שמדבר אל הלבבות שלכם - ציירו בהשראתו, הדפיסו על נייר עבה, רשמו את משפט העצמה ותלו באמצעות וואשי-טייפ יפה על הקיר, ליד המיטה, בסלון... טיפ חשוב: התייעצות ובקשת עזרה מילד לגבי מקום התלייה חשובה בדיוק כמו בחירת התמונה עצמה איתו ביחד.

צפרות בחסות רינת הופר

בוחרים כ"א איזו ציפור הוא רוצה לחפש. "אמא, אני הוא!"

מגוון הציפורים בגינתנו הוא ע-צום, ומדהים לראות איך הילדים מזהים מתוך ציור ומבחינים בין הסוגים השונים. אחרי קריאה קסומה וחריזה מהפנטת, צאו עם הספר לגינה שליד הבית ואתרו את כל הציפורים המככבות בספר.

המלצה חמה למקצוענים: קחו אתכם משקפת! ולמתקדמים: אתרו גם את כל סוגי העצים שמאויירים בין דפי הספר, נסו למצוא קינים בין העצים - וצלמו:) מוזמנים לתייג אותי ואת דותן ספרים (בסטורי באינסטה) בממצאים: @Dotansfarim @lioriharel

(עוד על ציפי וצוף ממש כאן)

חושבים פעמיים האם לצאת למוזיאון? הביאו את המוזיאון אליכם הביתה!

קורונה, חום אוגוסט - הרבה חושבים פעמיים אם לצאת למוזיאון עם הילדים. תוכלו להביא את המוזיאון אליכם הביתה עם כל אחד מספרי סדרת המוזיאון בהוצאת שוקן. הוראות שימוש: לעצום עיניים, לדפדף ולהקריא את העמוד שבו נעצרתם בספונטניות. איורים שובים ומלמדים - לקטנים וגדולים גם יחד. אפשר אח"כ לחוד חידות של "מי מזהה איך קוראים למי/מה שמצויר כאן?" ואם רוצים להפוך את זה ללמידה יותר סדורה - לומדים פרק/ענף ביום.

עוד על הספר ממש כאן.


ניסויים קלילים ומהנים בבית, לילדים חקרנים במיוחד:

אחד נוסף לילדים חקרנים: ספרי ניסויים בבית. הכי פשוט - מדברים שיש בדכ בכל בית (ואם משהו חסר - מלמדים לבקש עזרה מהשכנים!) או פשוט מדלגים לניסוי הבא. זה יכול להיות ספר המדע שעוד שמרתם בבית ההורים או אחד בהוצאה חדשה, למשל: "נסו את זה בבית" / מכון דוידסון, שיצאו השנה עם 2 גרסאות מוצלחות של כאלו ספרי ניסויים לגילאי גן-יסודי (בשתי רמות 1-2).

הילדים שלי בוחרים (בני 3.5, 5.5, 6.5), אני מאשרת להם והם עצמאים בשטח (טוב, כמעט...). טיפ: עבדו עם הילד בסיום הפעילות על סידור ונקיון כחלק בלתי נפרד מהפעילות עצמה. אם צריך, תאמו ציפיות לפני התחלת הניסוי שבסיום נהיה חייבים לסדר יחד, כדי שנוכל לעשות בהזדמנות הבאה שוב:) עוד בבלוג שלי על סידור ונקיון עם ילדים בגיל הרך ואל תפספסו את מאמר ההמשך.

מה באמת הילדים שלכם למדו השנה??

הזמנה לתרגול ולמידה של כישורי חיים בעקבות הסדרה של פליקס / הוצאת שוקן. דמיינו מקום אליו אתם נוסעים ולמי תשלחו את המכתב. אפשר להעתיק את השטאנץ המכתב מפליקס ;) תוכלו אפילו לשלוח מכתב אמיתי - לסבאסבתא, לדודים או לאחד מהאחים… אילו אוצרות תאספו לתוך המכתב? אילו יצירות תכינו זה לזו? המח של הילדים יפעל ואתם תוכלו לנצל כמה דקות טובות של שקט, נחת וקפה חם, בעוד הילדים שלכם מתפתחים עצמאית:) אוהבים את פליקס? הינה עוד קצת רעיונות לשיח ולמידה מתוך הספר פה.

 

קראתם? ניסיתים? עשה לכם טוב? נתן השראה? יופי!!

אל תביישו לספר.

מוזמנים לשאול ולעקוב לעוד רעיונות, תהליכים ופעילויות בעקבות ספרים, כי לא קיים ספר שאין בו הזמנה לפעילות או מחשבה מקדמת - שתפו אותי ביצירתיות **שלכם!**

 

ואם יש לכם המלצה על ספר, שאלה על ספר ותהליך, ואם אתם יוצרים בעצמכם - אני אשמח מאוד להכיר.

בינתיים שיהיה אוגוסט מופלא!

(הופיע גם בדותן חנות ספרים)


שמרו על קשר: בפייס, אינסטה, יומן תיאום ואל תשכחו להירשם לניוזלטר שלי:)

1,887 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page